Grootste ergernis bij pakketbezorging

Redactie MKB Nieuws

Een slecht werkende of onduidelijke Track & Trace-optie is de grootste ergernis van consumenten als het gaat om de bezorging van pakketten. Daarna volgt het niet later terugkomen van de pakketbezorger als de consument niet thuis is. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.032 Nederlanders, uitgevoerd in opdracht van Descartes, marktleider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen voor de logistiek. De irritaties hebben niet alleen te maken met de bezorging van het pakket zelf. Opvallend is namelijk dat één op de tien zich eraan ergert als de pakketbezorger de motor van zijn busje laat draaien terwijl hij aan de deur staat. Overigens ondervinden niet alle Nederlanders ergernissen rondom pakketbezorging; één op de drie (31%) is namelijk tevreden. Aan de consumenten is ook gevraagd waar zij zich het meest aan ergeren als het gaat over tijd en kosten rondom het bezorgen van online bestellingen. Dat de pakketbezorger niet binnen het afgesproken tijdslot komt, staat met 27 procent op nummer één. Bijna driekwart (74 %) van de consumenten heeft dan ook behoefte aan meer gedetailleerde Track & Trace-mogelijkheden, zodat ze via GPS exact kunnen zien waar het pakket is en wanneer het aankomt. Andere ergernissen rondom de bezorging zijn een te breed tijdslot (13 %) of hogere bezorgkosten dan verwacht (11 %).
Decartes, www.descartes.com

Check Also
Braun Audio keert terug
Braun Audio keert na bijna dertig jaar terug op de audiomarkt met een moderne remake ...