Amacom en Exertis

Redactie MKB Nieuws

Amacom en Exertis, een toonaangevende Britse distributeur in zakelijke communicatiemiddelen, audiovisuele hulpmiddelen en netwerkvoorzieningen, zijn overeengekomen dat zij hun bestaande samenwerking een verdiepingsslag gaan geven. Amacom gaat zich met ingang van heden internationaal aansluiten bij Exertis en het in Ierland gevestigde, beursgenoteerde moederbedrijf DCC, aan wie zij een meerderheidsbelang van haar aandelen heeft verkocht. De samenwerking tussen de genoemde partijen is afgelopen 10 mei officieel bekrachtigd en ter goedkeuring bij de onafhankelijke publieke toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) aangeboden. De afronding hiervan neemt naar verwachting circa drie tot zes weken in beslag. Amacom en Exertis zijn van mening dat de gezamenlijke doelstelling om verdere groei op de Europese markt te realiseren het beste kan worden verwezenlijkt vanuit een intensivering van het partnership. Door krachten te bundelen zijn beide partijen beter in staat om partners te binden die op Europees niveau acteren, omdat Amacom en Exertis hen gezamenlijk een totaaloplossing bieden om een breder marktgebied te bedienen. De samenwerking heeft de afgelopen periode al geresulteerd in de toevoeging van een aantal aantrekkelijke merken aan het merkenportfolio van Amacom. Algemeen directeur Dick Engels geeft aan erg tevreden te zijn over de huidige samenwerking en de aanstaande vervolgstappen op Europees niveau. “De synergie tussen Amacom en Exertis stelt ons in staat om invulling te geven aan de ambitie van onze organisatie om met merken Europese dekking te creëren. Door actiever samen te werken zijn we beide in staat om een meer prominente positie in te nemen op de Europese markt. Dit is een koers die we als de juiste zien binnen de groeivisie van ons bedrijf, zonder daarbij overigens onze eigen bedrijfscultuur te verliezen. We blijven onze vertrouwde bedrijfsnaam voeren en ook alle ruim honderd medewerkers blijven aan Amacom verbonden. Onze leveranciers en klanten mogen daarbij van ons dezelfde kwaliteit en service verwachten, die zij van ons gewend zijn.” Dick Engels vervolgt: “De kennis en kunde die we onderling gaan uitwisselen en de merken die we met de slagkracht en het netwerk van Exertis op de juiste wijze kunnen toevoegen en uitrollen binnen Europa, maken het voor ons én onze partners juist een prachtige en uitdagende stap voorwaarts. We zijn er dan ook trots op dat we deze mijlpaal mogen aankondigen in de maand waarin we ons 20-jarig bestaan vieren.”
Amacom, https://amazingcompany.eu

Check Also
OnePlus 7 Pro-serie: Limited edition Almond
OnePlus voegt een nieuwe limited edition-kleur toe aan de OnePlus 7 Pro-serie. De serie, die ...